Accomodatie

GEMEENSCHAPPELIJKE LOKALEN

  1. Aan de inkombalie op het gelijkvloers ontvangen de onthaalmedewerkers bezoekers en helpen ze met vragen over vergaderzalen, catering, defecten, bestellingen, uitlenen van materialen, technische ondersteuning… Elke bezoeker moet zich bij aankomst verplicht aanmelden aan de onthaalbalie waar zal gevraagd worden om zich te registreren in het bezoekersregister. Een bezoeker kan na aanmelding toegang krijgen tot de vergaderzalen en de bibliotheek. Indien hij/zij op een andere verdieping moet zijn, kan dit enkel onder begeleiding.
  2. De polyvalente ruimte op het gelijkvloers kan voor verschillende activiteiten gebruikt worden (bv recepties, overleg, studiedagen, uitbreiding auditorium,…).
  3. De centrale ruimte of foyer op de eerste verdieping biedt ruimte voor koffie- en/of lunchpauzes tijdens vergaderingen of events.
  4. De refter bevindt zich op de zesde verdieping. Personeelsleden kunnen hier elke werkdag tussen 11u30 -14u terecht voor lunchpauzes en tussenin ook voor informeel overleg. De refter is uitgerust met koelkasten, microgolfoven, vaatwasmachine, bestek en servies. Eigen elektrische apparaten worden hier niet toegelaten, tenzij na overleg met de gebouwcoördinator en indienststelling volgens de veiligheidsrichtlijnen.
    ! Neem geen borden, bestek enz. mee naar de kantoorverdiepingen. Elke verdieping is voorzien van een koffiehoek waar ook een beperkt servies voor handen is.
    ! In de refter is een waterfontein en een koffieautomaat (gratis) beschikbaar voor het personeel, alsook een frisdrank en snoepautomaat (tegen betaling).
    ! Gelieve de ruimte na gebruik steeds proper achter te laten: tafel afgeruimd, afval in vuilnisbak, vuile vaat in vaatwasmachine.
  5. De EHBO-ruimte is voorzien op het gelijkvloers in de personeelsingang. Indien nodig en beschikbaar kan dit lokaal als afkolflokaal gebruikt worden. Enkel de gebouwcoördinator, de onthaalmedewerkers en de bevoegde EHBO-medewerkers hebben toegang tot deze lokalen.
  6. Voor het personeel zijn douches/kleedkamers beschikbaar op het gelijkvloers in de nabijheid van de personeelsingang. Op verschillende plaatsen zijn omkleedkasten voorzien. Er zijn permanente lockers voor technisch personeel en een aantal vrije lockers voor overig personeel.
  7. Meer informatie over uitrusting en reservatie van het auditorium en de verschillende vergaderzalen, trainingsroom en perslokaal vindt u hier.

LOKALEN PER VERDIEPING

Werkplekken

Elke entiteit beschikt over voldoende ingerichte werkplekken. Concrete richtlijnen voor gebruik, reservatie en inrichting van werkplekken worden per entiteit vastgelegd. Het bureelmeubilair en alle toebehoren (bv PC, laptop, scherm,…) worden per entiteit voorzien.

Verfraaiing van de werkplek wordt slechts in beperkte mate toegestaan. Er kan niets bevestigd worden aan muren of plafonds zonder toestemming van de gebouwcoördinator. In gangen en liftenzones of traphallen moet de maximale doorgang gerespecteerd worden en mag dus voor de veiligheid en toegankelijkheid niets geplaatst worden.

Koffiehoeken

  • De koffiehoeken zijn minstens uitgerust met een gootsteen, vaatwasmachine, koelkast, microgolfoven, alsook waterfontein en koffiemachine.
  • Andere elektrische toestellen zijn voor de brandveiligheid niet toegestaan in het gebouw. Na akkoord van de gebouwcoördinator (met indienststelling door de preventie-adviseur) worden deze in de koffiehoek indien nodig toegestaan.
  • De schoonmaakploeg zorgt voor het dagelijkse onderhoud van de koffiehoek. Voor meer informatie over het periodieke onderhoud van de koelkast en de vaatwasser kan je terecht bij de verantwoordelijke schoonmaak.
  • Iedere koffiehoek beschikt over voldoende tassen en glazen. Ook worden er voldoende handdoeken, vaatwasdoeken en vaatwastabletten voorzien.
  • Gelieve de ruimte na gebruik steeds proper achter te laten: tafel afgeruimd, afval in vuilnisbak, vuile vaat in vaatwasmachine

PARKING EN FIETSENSTALLING

Bezoekers

In de nabijheid van het gebouw is een gemeenschappelijke parking voorzien voor dienstvoertuigen, elektrische voertuigen en er zijn aangepaste parkeerplaatsen. De resterende parkeerplaatsen zijn toegewezen aan bezoekers. Deze parking zal open gesteld worden tijdens de kantooruren en enkel door gebruik van de badge na de kantooruren.

Toegankelijke parkeerplaatsen

Er zullen aan de hoofdingang 2 volledig toegankelijke parkeerplaatsen voorzien worden in de Ankerstraat. In afwachting hiervan, zijn de toegankelijke plaatsen op de parking beschikbaar voor zowel personeel als bezoekers.

Personeel

Het personeel kan gebruik maken van de grote parking, gelegen in de Ankerstraat (naast de oude gebouwen van ILVO). Er zijn 90 parkeerplaatsen voorzien.

Leveringen

Aan de ingang van de laad-en loszone in de Ankerstraat is een parkeerplaats voorzien voor leveringen. Hier mag enkel kortstondig stil gestaan worden gedurende de tijd van de levering. Deze parkeerplaats moet ten allen tijde vrij gehouden worden.

Fietsenstallingen

Aan de zijkant van het gebouw ter hoogte van de personeelsingang aan de Ankerstraat zijn een aantal overdekte fietsstallingen voorzien. Er zijn ook voorzieningen voor elektrische fietsen en grote fietsen (bv bakfietsen, fietskarren). De batterijen van de elektrische fietsen mogen enkel buiten het gebouw opgeladen worden, daarvoor werden de nodige stopcontacten voorzien. Deze worden na de kantooruren automatisch uitgeschakeld.

De fietsenstalling aan de achterzijde van het gebouw is in eerste instantie voorzien voor de dienstfietsen.

VERGADERZALEN

De InnovOcean Campus biedt tal van mogelijkheden voor formele en informele vergaderingen, opleidingen en events. In de vergaderzalen wordt niet gegeten of gedronken. Na gebruik laat u de vergaderzaal en de foyer netjes achter. Voor het plannen van een vergadering, meeting of event richt u zich tot de eventmanager van de entiteit.

publieke vergaderruimtes
publieke vergaderruimtes binnen de InnovOcean Campus